Birth of Malice Review
Band | |
---|---|
Album | ![]() Birth of Malice |
Type | Album (Studio full-length) |
Released | March 7, 2025 |
Genres | Thrash Metal |
Labels | Napalm Records |
Album rating : 90 / 100
Votes : 1 (1 review)
Votes : 1 (1 review)
March 7, 2025
이미 2024년에 Destruction의 새로운 노력이 화끈한 메탈 릴리스가 될 것이라는 것이 분명해졌고, 3개의 싱글을 출시한 후, 쓰래시 메탈 베테랑들은 "Birth of Malice"를 시작 블록에 두었습니다. Destruction은 40년 이상 존재해 왔으며, 이 모든 세월 동안 원동력이 된 것은 밴드 리더 Schmier입니다. 유일하게 남은 창립 멤버가 밴드를 새로운 정점으로 끌어올렸고, 새로운 스튜디오 앨범은 또 다른 훌륭한 작품입니다.
독일 출신의 4인조는 독일 쓰래시 메탈의 빅 4에 속하며, Destruction은 음반에서나 무대에서나 결코 실망시키지 않았습니다. 이들은 "Birth of Malice"로 여정을 계속하는데, 타이틀 트랙은 인트로에 가깝습니다. 앨범을 시작하는 것은 뛰는 메탈의 심장이며, 폭풍 전의 고요함을 느끼게 하는 인트로로 바뀝니다.
앨범의 첫 번째 실제 곡은 "Destruction"으로, 일반적으로 쓰래시 메탈과 특히 밴드에 대한 격렬한 찬가입니다. "We're Destruction"은 코러스에서 말하고, 바로 이 앨범이 시작점으로 필요로 하는 것입니다. 날카로운 리프, Schmier의 전형적인 보컬, 방대한 리듬 섹션이 이 노래를 이끕니다. 전형적인 Destruction 노래지만, 놀라운 것은 4중주가 만들어내는 엄청난 에너지입니다. "Destruction"은 이 밴드가 지금까지 발매한 최고의 앨범 중 하나의 맹렬한 시작입니다.
Schmier와 그의 밴드 동료들은 80년대의 Destruction의 정신을 지금 여기로 가져오는 데 성공했습니다. 이 밴드는 무거움에 타협하지 않습니다. 그들의 강력한 리프 파워는 "Cyber Warfare"와 같은 노래의 연료가 되기 때문입니다. 후자는 또한 맹렬한 기타 솔로와 코러스 부분에서 비명을 지르며, 다가올 라이브 쇼에서 함께 노래할 수 있습니다.
"Cyberwar"는 그것을 암시하고, "A.N.G.S.T."와 같은 노래는 현실과의 가사적 연결을 확인합니다. "A.N.G.S.T."는 편집증적 본능을 다룹니다. 이 노래는 악령을 내뿜는 느린 리프 몬스터이기 때문에 음악은 가사적 접근 방식을 강화합니다.
다양성과 공격성을 더하는 것은 트윈 기타 파워입니다. "Born to Perish"의 발매로 시작된 것은 밴드의 지속적인 성공 요인이 되었습니다. 두 명의 기타리스트가 있으면 밴드는 Destruction이 무대에 가져올 수 있는 것보다 더 많은 변화를 음악에 줄 수 있습니다. 이러한 설정은 "Birth of Malice"에도 도움이 되며 "Evil Never Sleeps" 동안 비명을 지르는 기타를 듣는 것은 모든 헤드뱅거에게 즐거움입니다. 이 노래는 또한 쓰래시 메탈 밴드의 맥락에서 다소 멜로딕한 코러스를 가지고 있지만 템포도 적당한 범위에 머물러 있습니다.
"Chains of Sorrow"는 뛰는 쓰래시 메탈 찬가이고 "Scumbag Human Race"는 당신의 얼굴을 바로 강타합니다. 이 메탈릭 레킹볼은 사악한 분위기를 퍼뜨립니다. 제목은 노래의 내용을 알려줍니다. 이 미친 시대에 저지른 모든 실수와 여전히 저지르고 있는 모든 실수와 함께 인류의 부진한 발전에 대한 내용입니다. 그리고 다른 트랙 중 일부와 마찬가지로 "Scumbag Human Race"도 쓰래시 메탈의 공격성을 결코 이기지 못하는 멜로디컬한 기타 라인을 담고 있습니다. 그러나 이러한 기타 멜로디는 청취자가 이러한 쓰래시 메탈 찬가에 쉽게 공감할 수 있게 합니다.
Destruction은 앨범의 마지막에 커버 버전을 넣었습니다. Accept의 "Fast As A Shark"를 잔인하게 해석한 것입니다. 이제 원래 Accept의 클래식은 진짜 헤비 곡에 속하며 최초의 스피드 메탈 곡 중 하나일 수 있습니다. 거의 불가능한 임무가 여기에서 잘 어울립니다. Destruction은 노래에 고유한 변형을 주었고 원곡에 가깝지만 잔인한 쓰래시 메탈 버전입니다. 위대한 독일 메탈 선구자 중 한 명에 대한 헌정입니다.
2025년의 Destruction은 많은 파워와 거친 무거움을 풀어놓았습니다. 저는 밴드가 항상 품질을 대표하기 때문에 매우 견고한 쓰래시 메탈 릴리스를 기대했습니다. 제 기대가 훌쩍 넘어섰다고 말해야겠습니다. "Birth Of Malice"는 잔혹하고 날카로운 쓰래시 메탈 릴리스입니다. 처음부터 끝까지 헤드뱅잉을 하지 않고는 이 노래를 들을 수 없기 때문에 강한 목 근육이 필수입니다.
============================================================================================
Already in 2024 it became clear that Destruction‘s new effort would be a blazing metal release and after the launch of three singles the thrash metal veterans have “Birth of Malice” in the starting blocks. Destruction has been around for more than four decades and it’s bandleader Schmier who has been the driving force for all these years. The only remaining founding member pushes the band to new peaks and the new studio album is another excellent workpiece.
The four-piece from Germany belongs to the Big 4 of German thrash metal and Destruction never disappointed – neither on record nor on stage. The guys continue their journey with “Birth of Malice”, where the title track is more of an intro. It’s the beating metal heart that starts the album and turns into an intro that feels like the calm before the storm.
The first real song on the album is called “Destruction” which is a raging ode to thrash metal in general and the band in particular. “We’re Destruction” it says in the chorus and that’s exactly what this album needs as a starting point. Sharp riffs, Schmier’s typical vocals and a massive rhythm section are what drive the song. It’s a typical Destruction song, but what surprises is the enormous energy the quartet generates. “Destruction” is a blistering start to one of the best albums the band has released to date.
Schmier and his bandmates have managed to bring the spirit of Destruction from the 80’s into the here and now. The band doesn’t compromise on the heaviness, as their mighty riff power is the fuel for songs like “Cyber Warfare”. The latter is also equipped with a blistering guitar solo and screams in the chorus part that can lead to a sing-along at upcoming live shows.
“Cyberwar” hints at it, and songs like “A.N.G.S.T.” confirm the lyrical connection to reality. “A.N.G.S.T.” deals with paranoid instincts. The music reinforces the lyrical approach, as the song is a slow-paced riff monster that exhales an evil spirit.
What adds to the versatility and aggressiveness is the twin guitar power. What started with the release of “Born to Perish” has become a constant success factor for the band. Having two guitarists on board allows the band to give their music more of a twist that Destruction can bring to the stage too. This setup also benefits “Birth of Malice” and listening to the screaming guitars during “Evil Never Sleeps” is a delight for any headbanger. The song also has a rather melodic chorus, in the context of a thrash metal band, while the tempo also stays in a moderate range.
“Chains of Sorrow” is a throbbing thrash metal anthem, and it is “Scumbag Human Race” that hits you right in the face. This metallic wrecking ball spreads an evil vibe. The title tells you what the song is about. It’s about the maldevelopment of the human race with all the mistakes that have been made and are still being made in these crazy times. And like some of the other tracks, “Scumbag Human Race” also contains more melodic guitar lines that never win over the aggressiveness of thrash metal. However, these guitar melodies allow the listener to easily connect to these thrash metal anthems.
Destruction put a cover version at the end of the album. It is a brutal interpretation of Accept’s “Fast As A Shark”. Now, the original Accept classic belongs to the real heavy songs and might be one of the first speed metal songs. What is almost a mission impossible works well here. Destruction gives the song its own twist and while staying close to the original it is yet a brutal thrash metal version. It is a homage to one of the great German metal pioneers.
Destruction in 2025 unleash a lot of power and raw heaviness. I was expecting a very solid thrash metal release as the band always stands for quality. I have to say that my expectations were exceeded. “Birth Of Malice” is a brutal and razor sharp thrash metal release. Strong neck muscles are a must as you can’t listen to these songs without headbanging from start to finish.
독일 출신의 4인조는 독일 쓰래시 메탈의 빅 4에 속하며, Destruction은 음반에서나 무대에서나 결코 실망시키지 않았습니다. 이들은 "Birth of Malice"로 여정을 계속하는데, 타이틀 트랙은 인트로에 가깝습니다. 앨범을 시작하는 것은 뛰는 메탈의 심장이며, 폭풍 전의 고요함을 느끼게 하는 인트로로 바뀝니다.
앨범의 첫 번째 실제 곡은 "Destruction"으로, 일반적으로 쓰래시 메탈과 특히 밴드에 대한 격렬한 찬가입니다. "We're Destruction"은 코러스에서 말하고, 바로 이 앨범이 시작점으로 필요로 하는 것입니다. 날카로운 리프, Schmier의 전형적인 보컬, 방대한 리듬 섹션이 이 노래를 이끕니다. 전형적인 Destruction 노래지만, 놀라운 것은 4중주가 만들어내는 엄청난 에너지입니다. "Destruction"은 이 밴드가 지금까지 발매한 최고의 앨범 중 하나의 맹렬한 시작입니다.
Schmier와 그의 밴드 동료들은 80년대의 Destruction의 정신을 지금 여기로 가져오는 데 성공했습니다. 이 밴드는 무거움에 타협하지 않습니다. 그들의 강력한 리프 파워는 "Cyber Warfare"와 같은 노래의 연료가 되기 때문입니다. 후자는 또한 맹렬한 기타 솔로와 코러스 부분에서 비명을 지르며, 다가올 라이브 쇼에서 함께 노래할 수 있습니다.
"Cyberwar"는 그것을 암시하고, "A.N.G.S.T."와 같은 노래는 현실과의 가사적 연결을 확인합니다. "A.N.G.S.T."는 편집증적 본능을 다룹니다. 이 노래는 악령을 내뿜는 느린 리프 몬스터이기 때문에 음악은 가사적 접근 방식을 강화합니다.
다양성과 공격성을 더하는 것은 트윈 기타 파워입니다. "Born to Perish"의 발매로 시작된 것은 밴드의 지속적인 성공 요인이 되었습니다. 두 명의 기타리스트가 있으면 밴드는 Destruction이 무대에 가져올 수 있는 것보다 더 많은 변화를 음악에 줄 수 있습니다. 이러한 설정은 "Birth of Malice"에도 도움이 되며 "Evil Never Sleeps" 동안 비명을 지르는 기타를 듣는 것은 모든 헤드뱅거에게 즐거움입니다. 이 노래는 또한 쓰래시 메탈 밴드의 맥락에서 다소 멜로딕한 코러스를 가지고 있지만 템포도 적당한 범위에 머물러 있습니다.
"Chains of Sorrow"는 뛰는 쓰래시 메탈 찬가이고 "Scumbag Human Race"는 당신의 얼굴을 바로 강타합니다. 이 메탈릭 레킹볼은 사악한 분위기를 퍼뜨립니다. 제목은 노래의 내용을 알려줍니다. 이 미친 시대에 저지른 모든 실수와 여전히 저지르고 있는 모든 실수와 함께 인류의 부진한 발전에 대한 내용입니다. 그리고 다른 트랙 중 일부와 마찬가지로 "Scumbag Human Race"도 쓰래시 메탈의 공격성을 결코 이기지 못하는 멜로디컬한 기타 라인을 담고 있습니다. 그러나 이러한 기타 멜로디는 청취자가 이러한 쓰래시 메탈 찬가에 쉽게 공감할 수 있게 합니다.
Destruction은 앨범의 마지막에 커버 버전을 넣었습니다. Accept의 "Fast As A Shark"를 잔인하게 해석한 것입니다. 이제 원래 Accept의 클래식은 진짜 헤비 곡에 속하며 최초의 스피드 메탈 곡 중 하나일 수 있습니다. 거의 불가능한 임무가 여기에서 잘 어울립니다. Destruction은 노래에 고유한 변형을 주었고 원곡에 가깝지만 잔인한 쓰래시 메탈 버전입니다. 위대한 독일 메탈 선구자 중 한 명에 대한 헌정입니다.
2025년의 Destruction은 많은 파워와 거친 무거움을 풀어놓았습니다. 저는 밴드가 항상 품질을 대표하기 때문에 매우 견고한 쓰래시 메탈 릴리스를 기대했습니다. 제 기대가 훌쩍 넘어섰다고 말해야겠습니다. "Birth Of Malice"는 잔혹하고 날카로운 쓰래시 메탈 릴리스입니다. 처음부터 끝까지 헤드뱅잉을 하지 않고는 이 노래를 들을 수 없기 때문에 강한 목 근육이 필수입니다.
============================================================================================
Already in 2024 it became clear that Destruction‘s new effort would be a blazing metal release and after the launch of three singles the thrash metal veterans have “Birth of Malice” in the starting blocks. Destruction has been around for more than four decades and it’s bandleader Schmier who has been the driving force for all these years. The only remaining founding member pushes the band to new peaks and the new studio album is another excellent workpiece.
The four-piece from Germany belongs to the Big 4 of German thrash metal and Destruction never disappointed – neither on record nor on stage. The guys continue their journey with “Birth of Malice”, where the title track is more of an intro. It’s the beating metal heart that starts the album and turns into an intro that feels like the calm before the storm.
The first real song on the album is called “Destruction” which is a raging ode to thrash metal in general and the band in particular. “We’re Destruction” it says in the chorus and that’s exactly what this album needs as a starting point. Sharp riffs, Schmier’s typical vocals and a massive rhythm section are what drive the song. It’s a typical Destruction song, but what surprises is the enormous energy the quartet generates. “Destruction” is a blistering start to one of the best albums the band has released to date.
Schmier and his bandmates have managed to bring the spirit of Destruction from the 80’s into the here and now. The band doesn’t compromise on the heaviness, as their mighty riff power is the fuel for songs like “Cyber Warfare”. The latter is also equipped with a blistering guitar solo and screams in the chorus part that can lead to a sing-along at upcoming live shows.
“Cyberwar” hints at it, and songs like “A.N.G.S.T.” confirm the lyrical connection to reality. “A.N.G.S.T.” deals with paranoid instincts. The music reinforces the lyrical approach, as the song is a slow-paced riff monster that exhales an evil spirit.
What adds to the versatility and aggressiveness is the twin guitar power. What started with the release of “Born to Perish” has become a constant success factor for the band. Having two guitarists on board allows the band to give their music more of a twist that Destruction can bring to the stage too. This setup also benefits “Birth of Malice” and listening to the screaming guitars during “Evil Never Sleeps” is a delight for any headbanger. The song also has a rather melodic chorus, in the context of a thrash metal band, while the tempo also stays in a moderate range.
“Chains of Sorrow” is a throbbing thrash metal anthem, and it is “Scumbag Human Race” that hits you right in the face. This metallic wrecking ball spreads an evil vibe. The title tells you what the song is about. It’s about the maldevelopment of the human race with all the mistakes that have been made and are still being made in these crazy times. And like some of the other tracks, “Scumbag Human Race” also contains more melodic guitar lines that never win over the aggressiveness of thrash metal. However, these guitar melodies allow the listener to easily connect to these thrash metal anthems.
Destruction put a cover version at the end of the album. It is a brutal interpretation of Accept’s “Fast As A Shark”. Now, the original Accept classic belongs to the real heavy songs and might be one of the first speed metal songs. What is almost a mission impossible works well here. Destruction gives the song its own twist and while staying close to the original it is yet a brutal thrash metal version. It is a homage to one of the great German metal pioneers.
Destruction in 2025 unleash a lot of power and raw heaviness. I was expecting a very solid thrash metal release as the band always stands for quality. I have to say that my expectations were exceeded. “Birth Of Malice” is a brutal and razor sharp thrash metal release. Strong neck muscles are a must as you can’t listen to these songs without headbanging from start to finish.

Track listing (Songs)
title | rating | votes | video | ||
---|---|---|---|---|---|
1. | Birth of Malice | - | 0 | ||
2. | Destruction | 5:22 | - | 0 | Music Video |
3. | Cyber Warfare | - | 0 | ||
4. | No Kings - No Masters | 4:10 | - | 0 | |
5. | Scumbag Human Race | - | 0 | ||
6. | God of Gore | - | 0 | ||
7. | A.N.G.S.T. | - | 0 | ||
8. | Dealer of Death | - | 0 | ||
9. | Evil Never Sleeps | - | 0 | ||
10. | Chains of Sorrow | - | 0 | ||
11. | Greed | - | 0 | ||
12. | Fast as a Shark (Accept cover) | - | 0 |
Line-up (members)
- Schmier : Bass, Vocals
- Randy Black : Drums
- Damir Eskić : Guitars
- Martin Furia : Guitars
10,690 reviews
cover art | Artist | Album review | Reviewer | Rating | Date | Likes | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() | ![]() | Tomb of the Mutilated Review (1992) | 100 | 18 hours ago | 1 | ||
![]() | ![]() | Unburied Review (2018) [Compilation] | 95 | 22 hours ago | 0 | ||
![]() | ![]() | Swamplord Review (2000) | 75 | 1 day ago | 0 | ||
![]() | ![]() | 70 | 1 day ago | 0 | |||
![]() | ![]() | Slash Review (2010) | 75 | 1 day ago | 0 | ||
![]() | ![]() | Low Review (1994) | 100 | 1 day ago | 1 | ||
![]() | ![]() | Dying of Everything Review (2023) | 90 | 1 day ago | 0 | ||
![]() | ![]() | Promo Review (2005) [Demo] | 75 | 1 day ago | 0 | ||
![]() | ![]() | Babylon Review (2000) | 70 | 2 days ago | 0 | ||
![]() | ![]() | 70 | 2 days ago | 0 | |||
![]() | ![]() | 80 | 2 days ago | 0 | |||
![]() | ![]() | Knock You Down Review (2011) | 75 | 2 days ago | 0 | ||
![]() | ![]() | 70 | 2 days ago | 0 | |||
![]() | ![]() | Bilateral Review (2011) | 85 | 2 days ago | 0 | ||
![]() | ![]() | Turbo Review (1986) | 70 | 2 days ago | 1 | ||
![]() | ![]() | ▶ Birth of Malice Review (2025) | 90 | 2 days ago | 0 | ||
![]() | ![]() | 90 | 3 days ago | 0 | |||
![]() | ![]() | 90 | 3 days ago | 0 | |||
![]() | ![]() | Endtime Signals Review (2024) | 90 | 3 days ago | 0 | ||
![]() | ![]() | Priest... Live! Review (1987) [Live] | 95 | 4 days ago | 1 |
Diabolical Review (2022)

Apr 29, 2022 Likes : 3
스래쉬메탈은 여전히 진행중인 장르다.
성장과 변화를 진행중이라는 뜻이 아니라, 활동을 지속하고 있다는 뜻에서. 그래서인지 제법 이름있는 스래쉬메탈 밴드, 또는 제법 음반 판매점에 진열되어 있는 것 아무거나 골라도 의외로 듣기 좋은 음악을 들을 수 있게 된다. 그 정도로 스래쉬... Read More